YLEISIMMÄT KYSYMYKSET

1. Postikulut, paljonko ne maksavat?
2. Mitä tarkoittaa ennakkomaksu?
3. Mitä tarkoittaa postiennakko?
4. Miten nopeasti lähetätte tilaukseni?
5. Kauanko se paketin tulo kestää?
6. Mikä on seurantakoodi?
7. Miksi tilaukseni ei ole vieläkään tullut?
8. Miksi käytätte ennakkomaksua?
9. Lautojen takuu?
10. Saanko tarroja?
11. Maksatteko veroja ollenkaan?
12. Eikö teillle voi soittaa?
13. Miten tilaan completen? Paljonko maksaa? Kasaatteko sen?
14. Voinko tilata puhelimitse tai sähköpostitse?
15. Kuka Nettikaupassa on töissä? Skeittaatteko itse?
16. Mistä tuotteenne tulevat?
17. Onko tuotteilla vaihto- tai palautusoikeutta? Miten se toimii?
18. Miten tuote vaihdetaan?
19. Mistä tiedän, että saan juuri tilaamani tuotteen?
20. Kuuluuko grippi laudan hintaan?
21. Miksi trukkinne ovat niin kalliita?
22. Tietosuoja? Rekisteriseloste?
23. Onko luottokortilla tilaaminen turvallista?
24. Saanko alennusta?
25. Mitä jos jokin tuote loppuu? Tuleeko niitä lisää?
26. Milloin saatte täydennyksiä? Miten usein tuotevalikoima vaihtuu?
27. Miten usein päivitätte nettisivujanne?
28. Miten Postin kotiinkuljetus toimii?
29. Mulla on jotain muuta kysyttää, miten saan teihin yhteyden?

KYSYMYKSET JA VASTAUKSET

1. Postikulut, paljonko ne maksavat?
Kaikki yli 100€ tilaukset toimitetaan maksutta poislukien toimitustavat: Posti Express Business Day ja Posti Express Flex. Alle 100€ tilauksista veloitamme 6€ käsittely- ja toimituskuluja.
2. Mitä tarkoittaa ennakkomaksu?
Ennakkomaksu tarkoittaa sitä, että tilaajan pitää maksaa tilaus ennakkoon Nettikaupan tilille ja heti sen jälkeen tuote postitetaan tilaajalle. Mitä nopeammin maksat ennakkomaksutilauksen, sitä nopeammin tavara lähtee matkaan.
3. Mitä tarkoittaa postiennakko?
Postiennakko tarkoittaa sitä, että tuote lähimpään postiin, josta tilaaja voi käydä sen hakemassa maksua vastaan. Huomaa kuitenkin, että emme lähetä tuotteita postiennakolla koska Postin perimät kulut ovat niistä liian suuret.
4. Miten nopeasti lähetätte tilaukseni?
Mitä nopeammin maksat tilauksen, sitä nopeammin tavara lähtee matkaan. Laitamme paketin tulemaan viimeistään seuraavana arkipäivänä maksun/tilauksen saatuamme. Lue alta myös seurantakoodin käytöstä.
5. Kauanko paketin tulo kestää?
Kun paketti on laitettu matkaan, sen tulo kestää nopeimmillaan yhden arkipäivän. Yleensä siis saat pakettisi noin 1-2 arkipäivän kuluttua tilauksestasi. Nopeimmin saat tilauksesi kun maksat tilauksesi pankin verkkomaksupainikkeella (esim. Nordean Solo-tunnuksilla) heti tilauksen yhteydessä tai käyttäen Svean lasku- tai osamaksupalveluita, tällöin lähetämme paketin viimeistään seuraavana arkipäivänä. Huomaa kuitenkin, että lauantaina ja sunnuntaina ei tilaus etene, eikä paketteja voi yleensä käydä hakemassa sunnuntaina. Lue alta myös seurantakoodin käytöstä.
6. Mikä on seurantakoodi? Mihin sitä tarvitaan?
Kun tilauksesi on pakattu saat seurantakoodin sähköpostiisi. Lisäksi näet seurantakoodin Nettikaupan tilaushistoriasta (linkki oikeassa yläreunassa - Asiakastili -> Tilaukseni). Tällä JJFI-alkuisella koodilla voit seurata Postin/Matkahuollon/Post Nordin internetsivuilta ja Lamina.fi asiakastilisi kautta miten lähetyksesi etenee kohti valitsemaasi noutopistettä. Näyttämällä koodia valitsemassasi noutopisteessä pystyt hakemaan tuotteen lähettämisestä seuraavana arkipäivänä kello 16 jälkeen. Sinun ei siis tarvitse tai edes kannata odottaa esim. paperista saapumisilmoitusta Postilta.
7. Miksi tilaukseni ei ole vieläkään tullut?
Olemme havainneet, että useimmiten nämä ongelmat johtuvat siitä, että tilaaja ei ole antanut tilaajatiedoissaan puhelinnumeroa, josta hänet tavoittaa päiväsaikaan. Käyttäjätietoihin on annettava kännykkänumero, jotta tilaajalle saadaan viestitettyä mahdollisista ongelmista. Tarkasta myös että antamasi sähköpostiosoite on oikea. Nämä ovat erittäin tärkeitä asioita, jos haluaa tietää milloin tavara on tullut perille ja nopeuttaa paketin saantia. Jos jokin ihmetyttää niin ota meihin heti yhteyttä sähköpostilla, puhelimella tai tekstiviestillä! Haluamme selvittää kaikki kysymykset mahdollisimman nopeasti. Yhteystietomme löytyvät esim. kohdasta 20.
8. Miksi käytätte ennakkomaksua?
Postin perimät kulut postiennakosta ovat liian suuret. Ja riski että paketti jää lunastamatta on iso. Ennakkoon maksamalla säästät postikuluissa kaikissa paketeissa ja saat t-paidan ym. pienet paketit kirjeenä suoraan kotiisi kirjekuoressa. Voit maksaa tilauksesi myös laskulla - Svea tarjoaa palvelun jossa maksuaika koroton 14 päivää. Valittavana myös osamaksu.
9. Lautojen takuu?
Lautojen takuu korvaa vain valmistuksesta aiheutuneet virheet. Jos hyppäät laudan päälle ja se katkeaa, on erittäin todennäköistä, että aiheutit rikkoutumisen väärinkäytöllä. Muista siis aina laskeutua tempuista jalat tukevasti trukkiruuvien kohdalla. Jos kuitenkin epäilet valmistusvirhettä, ota meihin yhteyttä sähköpostitse (johon voit liittää kuvia tuotteesta) tai puhelimitse.
10. Saanko tarroja?
Tarroja lähetetään VAIN tilausten mukana. Voit pyytää niitä tilauksen lisätiedoissa.
11. Maksatteko veroja ollenkaan?
Maksamme arvonlisäverot ja muut viranomaissuoritukset aivan normaalisti määräysten mukaan kuten isommatkin yritykset. Hintamme sisältävät arvonlisäveroa 24%. Toimimme tällä hetkellä toiminimellä Lamina Import / Undertone Oy (Y1108562-8). Lisätietoja saa halutessa sähköpostilla - nettikauppa@lamina.fi.
12. Eikö teille voi soittaa?
Kyllä voi, numero on 0440 211 343 ja niihin vastataan arkisin klo 9-12. Muina aikoina voit lähettää tekstiviestin. Muista tekstarissa kuitenkin aina kertoa nimesi ja tilauksen numero niin tiedämme kehen ottaa yhteyttä ja että mistä tilauksesta on kyse.
13. Miten tilaan completen? Paljonko maksaa? Kasaatteko sen?
Nettikaupassamme on runsaasti valmiiksi kasattuja completeja, joiden hinta on varsin edullinen erillisiin osiin verrattuna. Muissa tapauksissa completen hinnasta ei saa mitään erityistä alennusta, joten voit valita haluamasi osat ja tehdä tilauksen. Se maksaa sen verran mitä osien yhteissummaksi tulee. Emme valitettavasti pysty kasaamaan lautaa, vaan erikseen tilatut osat toimitetaan osina jolloin niissä on vaihto- ja palautus oikeus voimassa tuotteiden sinulle saapuessa. Jos siis haluat kasatun completen, niin tilaa Skeittaus > Complete -tuoteryhmästä valmiiksi kasattu paketti.
14. Voinko tilata puhelimitse tai sähköpostitse?
Et voi, sillä automaattinen tilausjärjestelmämme ei tällöin voi varmistaa, että haluamasi tuote on varastossa. Annamme mielellämme lisätietoja ja ohjeita puhelimella ja sähköpostilla, mutta tilaukset on tehtävä internetissä.
15. Kuka Nettikaupassa on töissä? Skeittaatteko itse?
Lamina.fi:n työntekijät ovat kaikki skeittaajia. Olemme kaikki skeitanneet pitkään (jotkut jopa yli 20 vuotta) ja tiedämme sen ansiosta lajista ja välineistä kohtalaisen paljon!
16. Mistä tuotteenne tulevat?
Nettikaupassa myytävät tuotteet tulevat maailman tunnetuimmilta skeittialan valmistajilta. Voit nettikaupan lisäksi käydä tutustumassa tuotteisiin "elävänä" Kampin Laminassa Helsingin ydinkeskustassa, Kampin kauppakeskuksen 5. kerroksessa. Laminan maahantuomia merkkejä myydään myös muissa hyvinvarustelluissa skeittikaupoissa.
17. Onko tuotteilla vaihto- tai palautusoikeutta? Miten se toimii?
Kaikilla nettikaupasta tilatuilla tuotteilla on Suomen lain mukainen 14 vuorokauden vaihto- tai palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan jonka myös tulee olla alkuperäisessä kunnossa - jos palautettu tuote ei täytä edellämainittuja ehtoja, veloitamme aiheettomasta palautuksesta 10€ käsittelymaksun. Tuote palautetaan postittamalle se meille osoitteeseen Lamina.fi / Undertone Oy, Urho Kekkosen katu 1, 4 krs., 00100 HELSINKI. 13.6.2014 lakimuutoksen jälkeen asiakas maksaa itse palautuksen ja/tai vaihton postikulut. Muista ehdottomasti liittää mukaan myös yhteystietosi, tilinumerosi ja kuitti ostoksestasi jossa näkyy mm. tilauksen numero jotta osaamme kohdistaa vaihton tai palautuksen oikein.
18. Miten tuotteet vaihdetaan?
Lue ensin yleiset asiakaspalautusohjeet edellisestä kohdasta.
Aina kun haluat vaihtaa tuotteen, ota yhteys asiakaspalveluumme. Annamme puhelimitse 0440 211 343 ark. 9-12 tai sähköpostitse nettikauppa@lamina.fi sinulle ohjeet vaihdon suorittamiseksi. 13.6.2014 lakimuutoksen jälkeen asiakas maksaa itse kaikki palautuksen ja/tai vaihton postikulut.
19. Mistä tiedän, että saan juuri tilaamani tuotteen?
Kaikki nettikaupassamme näkyvät tuotteet ovat omassa varastossamme, joten saat varmasti sen mitä tilaat. Automaattinen varastojärjestelmä poistaa myynnistä ne tuotteet, joita ei ole enää varastossa. Jos mieleen juolahtaa kysymyksiä tuotteesta, ota rohkeasti yhteyttä meihin puhelimitse tai sähköpostitse. Yhteystietomme löytyvät esim. tämä sivun kohdasta 20.
20. Kuuluuko grippi laudan hintaan?
Kyllä. Kaikki Nettikaupassa ilmoitetut lautojen hinnat sisältävät gripin.
21. Miksi trukkinne ovat niin kalliita?
Trukkien hinta tarkoittaa molempia trukkeja eli trukkiparia. Tarvitsethan toki niitä kaksi, että pystyt skeittaamaan koska et mitä todennäköisimmin ole Daewon Song.
22. Tietosuoja? Rekisteriseloste?
Asiakkaidemme tiedot säilytetään luottamuksellisesti. Tietoja voidaan käyttää asiakassuhteiden hoitamiseen, yhteydenottojen hoitamiseksi, markkinointitarkoituksiin sekä muihin verkkopalveluihin liittyviin tarkoituksiin. Asiakas voi halutessaan kieltää tietojen käytön. Lue tarkemmin rekisteriselosteestamme.
23. Onko luottokortilla tilaaminen turvallista?
Maksaminen tapahtuu turvallisesti Luottokunnan SSL-suojatulla lomakkeella. Korttimaksamisessa on käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut, joiden avulla todennetaan kortinhaltijan henkilöllisyys. Yrityksellämme ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta.
24. Saanko alennusta?
Et saa näistä hinnoista. Käy tutustumassa hintoihin muissa kaupoissa ja huomaat, että hintamme ovat varsin kohtuulliset.
25. Mitä jos jokin tuote loppuu? Tuleeko niitä lisää?
Suosituimpia tuotteita tilaamme mahdollisuuksien mukaan lisää, mutta harvinaisempia tuotteita ei välttämättä tule enää uudestaan valikoimaan. Eli toimi nopeasti ja tilaa tuote, jos näet jotain sinua kiinnostavaa.
26. Milloin saatte täydennyksiä? Miten usein tuotevalikoima vaihtuu?
Saamme uusia tuotteita koko ajan ja päivitämme Nettikauppaa päivittäin. Ainakin pari kertaa viikossa kannattaa käydä katsomassa mitä kaikkea uutta olemme edellisen käyntisi jälkeen saaneet valikoimaamme.
27. Miten usein päivitätte nettisivujanne?
Monista kilpailijoistamme poiketen hoidamme sivustoamme täysipäiväisesti, minkä ansiosta pystymme päivittämään sivujamme joka päivä. Varsinkin tuotevalikoiman (ja varastosaldojen) oikeellisuudesta pidämme huolta jatkuvasti.
28. Miten Postin kotiinkuljetus toimii?
Tilaa haluamasi tuotteet aivan normaalisti. Ostoskorista pääset tilauslomakkeelle, jossa voi valita sopivan toimitustavan esim. "Express Business Day tai Express Flex". Kun tilauksesi on käsitelty, Postin edustaja soittaa Laminan asiakastiedoissasi olevaan puhelinnumeroon, jolloin voit sopia kotiinkuljetusajan haluamanasi arkipäivänä kello 9-21. Mikäli sinua ei tavoiteta puhelimitse, jaetaan antaamasi osoitteeseen tiedote, jossa sinua pyydetään ottamaan yhteyttä uuden jakeluajan sopimiseksi. Mikäli sinua ei tavoiteta yhteydenottopyynnön jättämisen jälkeen, säilytetään lähetystä postissa saapumisviikon lisäksi 2 täyttä kalenteriviikkoa, jonka jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle. Lähetyksen yhteydenottopyyntö jätetään antamasi osoitteeseen vain kerran. Kotiinkuljetettavan tuotteen kulkua voit seurata Lähetysseurannasta aivan kuten kaikkia muitakin Laminasta tilaamiasi tuotteita. Jos kuitenkin tilaat pelkän t-paidan tai muuta pientä joka kulkee kirjeenä, ÄLÄ turhaan ota kotiinkuljetusta koska kirje tuodaan sinulle joka tapauksessa suoraan osoitteeseesi.
29. Mulla on jotain muuta kysyttää, mistä voin kysyä?
Laita sähköpostia osoitteeseen nettikauppa@lamina.fi niin saat sähköpostilla vastauksen.
Voit myös soittaa arkisin klo 9-12 numeroon 0440 211 343 .
Tekstiviestejä voi lähettää 24h, mutta vastaukset tulevat arkisin klo 9-12.

Lamina.fi info:
Yleisimmät kysymykset
Asiakaspalautus & vaihto
Tilausohjeet
Toimitusehdot
3 tärkeintä asiaa
Asiakastili

5Boro adidas Skateboarding adidas Originals Altamont Anti-hero Antiz Ashbury Asphalt Yacht Club Aste Backhill Bones Black Eye Bronson Speed Co BroStyle Brixton Burton CamCaddie Carhartt WIP Cloything Converse Creature Dickies Edwin Emerica Es Etnies Etcetera Fallen Habitat Helas Independent Isle ITÄ Karhu Klapi Krooked Lamina Levi's LRG Magenta Makia NikeSB Nixon The North Face The Black Label Nudie Official OJ Wheels PIG Post Details Reebok Real Santa Cruz S-One Helmet Co. Skateboard DVD Slave Sneaker Lab Stereo Sour Spitfire Stussy Sweet Thrasher Thunder Tikari Toymachine Transportation Unit TSG Vans Venture Volcom Welcome Witchcraft Zero
TILAA LAMINAN UUTISKIRJE Saat 10% alennusta seuraavasta ostoksestasi!